// you're reading...

Marketingcity

David Solem startar Marketingcity

 

Marketingcity - Säljdrivande marknadsföring


 

David Solem

Hej!

Du får det här brevet för att Du och jag någon gång har haft kontakt via jobbet och därför har jag lagt till dig bland mina kontakter.

Marketingcity AB
Jag ville bara tala om att jag startat ett företag som jobbar med Säljdrivande Marknadsföring för B2B. Företaget heter Marketingcity AB och levererar tjänster inom marknadsföring och kommunikation, bland annat dessa:

Säljdrivande marknadsföring för Ert företag? Kontakta mig!

 


 

 

Du har ett budskap – Vem bryr sig?
Direkt efter sommaren, precis när Du kommit tillbaka från semestern och är redo för nya fräscha idéer håller jag och två kollegor ett seminarium med titeln ”Du har ett budskap – Vem bryr sig?” Ett seminarium där vi ger Dig konkreta tips om budskap och kommunikation för B2B!
Vi lär Dig att:

  • Undvika misstag i din presentation
  • Nå fram med ditt budskap
  • Lyckas med ditt marknadsföringsprojekt

Inbjudan kommer med nästa mail från mig.


 

Vilket företag är du i augusti?

Just nu går allting för högtryck, kunder ringer, leverantörer mailar, personalen Vilket företag är du i augusti?frågar och allting verkar kaotiskt. Augusti känns långt bort med en hel sommar emellan, hur ska man kunna planera någonting nu? Men det är precis nu som man måste planera för att ligga steget före när startskottet går i augusti.

Här är 5 snabba tips för ett lyckat marknadsprojekt:

  1. Syfte. Varför gör ni projektet? Var tydlig med syftet, det kommer att genomsyra hela projektet.
  2. Mål. Vad sätter ni som mål? Rätt mål anger när ni är klara med projektet
  3. Team. Alla måste ha en roll och bidra till projektet. Förankra syfte och mål med projektet för teamet.
  4. Tidsplan. Börja i god tid och sätt en realistisk tidsplan med milstolpar och delmål. Följ upp regelbundet.
  5. Budget. En budget måste ställas i relation till vad projektet ska uppnå. Vad är kostnaderna och den förväntade försäljningen/vinsten?

Capital of Scandinavia

Stockholm - The capital of Scandinavia

Säljdrivande tips – Arkiv

Kontakta oss!

Mail: david(a)marketingcity.se

Skype: marketingcity

Telefon: +46 8 53 33 49 00