// Kunder

Våra kunder

 

 

Wincor Nixdorf – IT-leverantör inom bank och handel

”6 gånger fler deltagare jämfört med våra vanliga seminarium!”

- Kommentar från en account manager på ett kundseminarium som Marketingcity arrangerade

 

 

Softbildelar.se – Webshop för bildelar

”Det är ditt fel att jag inte fick någon semester!”

- Marketingcity startar marknadsaktiviteter som resulterar i så många ordrar att Tom på SoftBildelar inte kunde ta semester

 

 

 

ITF

IT-företag med inriktning på virtualisering. Adwords-kampanj gav ökad synlighet och fler deltagare till event

 

 

 

 

COPA

Professionella coachingkonsulter. Adwords-kampanj gav ökad synlighet i sin kundgrupp

 

 

 

Affärskonsulterna

Kompetensutveckling, lean selling. Adwords-kampanj gav ökad synlighet i sin kundgrupp

Kundcase Kortsäkerhetsdagen

Ökat förtroende?

Ett internationellt IT-företag ville bli mer kända inom kortbranschen med sina tjänster och lösningar. Hur skulle man gå tillväga och kunde man samtidigt utöka sitt kontaktnät hos kunderna? En lyckad satsning skulle betyda ett ökat förtroende hos kunderna och fler kontakter. Helt enkelt ett viktigt steg till försäljning.

Kortsäkerhetsdagen

Svaret blev att samla kunder och branschorganisationer runt en viktig fråga: Kortsäkerhet. Leverantören arrangerade en Kortsäkerhetsdag, med den uppenbara fördelen att kunna umgås med kunder och branschorganisationer utan inblandning från konkurrenter. För att locka intressanta personer till seminariet fylldes agendan med talare från branschen:

  • VISA
  • MasterCard
  • Pan Nordic Card Association
  • Polisens bedrägerirotel

Sista föreläsningen för dagen…läs mer om Kundcase Kortsäkerhetsdagen

Kundcase SoftBildelar.se

- Vi måste bli mer kända och få fler kunder!

SoftBildelar.se säljer bilreservdelar enbart via webben. Marknadsföringen sker till stor del i digital form, men SoftBildelar behövde bli mer känd i sin kundgrupp. Målet var att få fler prenumeranter till nyhetsbrevet för att kunna hålla en långvarig relation till kunderna och på så sätt generera mer försäljning.

Vallåkraträffen – 20 000 besökare!

Vallåkra-träffen är en klassisk motorträff som funnits i över 30 år och har mycket fokus på Volvo, vilket är SoftBildelar’s starkaste gren. Att delta på Vallåkra skulle innebära rätt typ av uppmärksamhet både bland kunder och branschfolk.

Marketingcity anlitades för att genomföra hela projektet vilket innebar:

  • Projektledning
  • Budgetering
  • Profilering
  • Försäljning
  • Marknadsföring

 

Läs mer om Kundcase SoftBildelar.se

Kundcase Seminarium

- Hur ska vi bli mer kända?

Marketingcity och Rapsodi Kommunikation var två relativt okända varumärken på sin marknad, hur skulle man göra för att bli mer känd och attrahera fler kunder?

Hjälp kunden att bli smartare!

Båda bolagen har stor erfarenhet inom B2B marknadsföring och är dessutom vana att framföra sitt budskap på olika föreläsningar. Att bjuda in sin målgrupp till seminarium och föreläsa om aktuella frågor och ge kunskap och inspiration är något som genererar förtroende och på sikt även kunder. Vi hjälper kunden att bli smartare!

Läs mer om Kundcase Seminarium

 

Capital of Scandinavia

Stockholm - The capital of Scandinavia

Säljdrivande tips – Arkiv

  1. Säljdrivande tips via mail? Fyll i din mailadress så skickar vi inspirerande tips till Dig!
  2. (korrekt e-post måste anges)
  3. (måste anges)
 

cforms contact form by delicious:days

Kontakta oss!

Mail: david(a)marketingcity.se

Skype: marketingcity

Telefon: +46 8 53 33 49 00