// you're reading...

Event

Uppföljning av ditt event – Ger leads och kunder!

Uppföljning av ditt event – Ger leads och kunder!

Du satsar tid, pengar och energi på ett event, men ändå är det något som inte blev bra. Det kan vara talarna, innehållet eller värst av allt, för lite deltagare! För de flesta företag är ett event något som ska göras utanför den vanliga verksamheten och då är det lätt hänt att man missar något.

  1. Uppföljning! Det absolut vanligaste felet är att man inte följer upp seminariet. Du satsar tid och pengar på ett event i syfte att få fler leads och fler affärer. Men själva eventet säljer inte produkterna, eventet säljer förtroendet. Därför måste du göra en uppföljning för att säkra försäljningen.
  2. Erbjudande. Ta fram ett tidsbegränsat erbjudande till kunderna. Det kan vara en extra konsulttimme, analys eller liknande som ingår om kunden gör en större beställning. På så sätt är det enklare att boka möte eller bäst av allt, diskutera kundens behov!
  3. Ring direkt! Försäljningen börjar när du aktivt bearbetar kunderna direkt efter eventet. Om du väntar några dagar eller mer innan du ringer så har kunden glömt det mesta av eventets innehåll och du har en lång uppförsbacke innan du har jobbat upp kundens intresse igen.
  4. Maila inte presentationen. Lägg upp presentationen på SlideShare.net så att fler kan ta del av den. Maila länken till presentationen. Se till att så många som möjligt kollar på den, klickar ”gilla” och ger positiva kommentarer.
  5. Rörligt! Spela in eventet och gör en kortversion på 5-10 minuter och lägg upp på YouTube. Lägg in videon på er hemsida och länka till den via nyhetsbrev och twitter.
  6. Nästa event? Gör en kortvariant av eventet via webinarium. Då får alla de som inte kunde komma på eventet en chans att logga in och ta del av innehållet

Marketingcity planerar och arrangerar B2B event från seminarium och konferens till branschträffar och galor. Branschens bästa projektmetod ger dig fler deltagare, fler leads och fler affärer! Kontakta oss idag för ett bättre event i morgon!


Capital of Scandinavia

Stockholm - The capital of Scandinavia

Säljdrivande tips – Arkiv

Kontakta oss!

Mail: david(a)marketingcity.se

Skype: marketingcity

Telefon: +46 8 53 33 49 00