// you're reading...

Föreläsning

Vilken marknadsföring ger bäst effekt för B2B?

En fråga jag initierade på LinkedIn för att ta reda på vad som fungerar bäst just nu för B2B-företag. Är det enbart digitala kanaler eller är det en mix?

Sammanfattning av kommentarer från deltagarna i forumet:

  • Fortfarande används många traditionella verktyg typ canvas (knacka dörr), telefonlistor från PAR, direktreklam/brev
  • Digitala kanaler är nyhetsbrev, AdWords, SEO/Google, Sociala medier
  • Viktigt att gå från monolog till dialog med kunden
  • I snitt 70% av besökarna som kommer till din site känner redan till dig. Du måste attrahera fler nya besökare
  • Max 10% av de som har ett konkret intresse av er, kommer själva att ta initiativet till affär. Du måste vara aktiv med uppföljning
  • Annonsering i branschpress på nedgång

Vad är din erfarenhet? Ge dina synpunkter på forumet!

Vilken marknadsföring ger bäst effekt för B2B?

 

Capital of Scandinavia

Stockholm - The capital of Scandinavia

Säljdrivande tips – Arkiv

Kontakta oss!

Mail: david(a)marketingcity.se

Skype: marketingcity

Telefon: +46 8 53 33 49 00